Sunt discromat şi sunt şofer

interlocutor: chiar crezi că merită maşina atâta efort ? eu: nu maşina, ci libertatea

Planşele Ishihara, setul de 38

cu 98 comentarii

Planşele Ishihara – setul de 38

Planşa 1

Toţi ar trebui să vadă numărul 12.

Planşa 2

Vedere normală: 8

Deficit roşu-verde: 3

Planşa 3

Vedere normală: 6

Deficit roşu-verde: 5

Planşa 4

Vedere normală: 29

Deficit roşu-verde: 70

Planşa 5

Vedere normală: 57

Deficit roşu-verde: 35

Planşa 6

Vedere normală: 5

Deficit roşu-verde: 2

Planşa 7

Vedere normală: 3

Deficit roşu-verde: 5

Planşa 8

Vedere normală: 15

Deficit roşu-verde: 17

Planşa 9

Vedere normală: 74

Deficit roşu-verde: 21

Planşa 10

Vedere normală: 2

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 11

Vedere normală: 6

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 12

Vedere normală: 97

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 13

Vedere normală: 45

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 14

Vedere normală: 5

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 15

Vedere normală: 7

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 16

Vedere normală: 16

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 17

Vedere normală: 73

Deficit roşu-verde: cei mai muţi discromaţi nu disting nimic, sau ceva greşit.

Planşa 18

Vedere normală: nimic

Deficit roşu-verde: 5

Planşa 19

Vedere normală: nimic

Deficit roşu-verde: 2

Planşa 20

Vedere normală: nimic

Deficit roşu-verde: 45

Planşa 21

Vedere normală: nimic

Deficit roşu-verde: 73

Planşa 22

Vedere normală: 26

Protanopie sau protanomalie: 6
Deuteranopie sau deuteranomalie: 2

Planşa 23

Vedere normală: 42

Protanopie sau protanomalie: 2

Deuteranopie sau deuteranomalie: 4

Planşa 24

Vedere normală: 35

Protanopie sau protanomalie: 5

Deuteranopie sau deuteranomalie: 3

Planşa 25

Vedere normală: 96

Protanopie sau protanomalie: 6

Deuteranopie sau deuteranomalie: 9

Planşa 26

Vedere normală: urme violet şi roşii

Protanopie sau protanomalie: doar traseul violet

Deuteranopie sau deuteranomalie: doar traseul roşu

Planşa 27

Vedere normală: urme violet şi roşii

Protanopie sau protanomalie: doar traseul violet

Deuteranopie sau deuteranomalie: doar traseul roşu

Planşa 28

Vedere normală: nimic

Defienţă pe roşu-verde: un traseu

Planşa 29

Vedere normală: nimic

Defienţă pe roşu-verde: un traseu

Planşa 30

Vedere normală: traseu albastru-verde

Defienţă pe roşu-verde: nimic

Planşa 31

Vedere normală: traseu albastru-verde

Defienţă pe roşu-verde: nimic

Planşa 32

Vedere normală: traseu portocaliu

Defienţă pe roşu-verde: nimic, sau traseu greşit

Planşa 33

Vedere normală: traseu portocaliu

Defienţă pe roşu-verde: nimic, sau traseu greşit

Planşa 34

Vedere normală: traseu albastru-verde şi galben-verde

Defienţă pe roşu-verde: doar traseul albastru-verde şi violet

Planşa 35

Vedere normală: traseu traseu albastru-verde si galben-verde

Defienţă pe roşu-verde: doar traseul albastru-verde şi violet

Planşa 36

Vedere normală: traseu violet şi portocaliu

Defienţă pe roşu-verde: traseul albastru-verde şi violet

Planşa 37

Vedere normală: traseu violet şi portocaliu

Defienţă pe roşu-verde: traseul albastru-verde şi violet

Planşa 38

Toată lumea ar trebui să vadă un singur (acelaşi) traseu

Sursa: daltonien.free.fr

Vezi şi:

Written by Vasile Tomoiagă

17 octombrie 2008 la 07:52

98 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. le vad foarte bine pe cele cu cifre, mai greu le vad pe cele cu linii serpuite.

    alex

    4 noiembrie 2008 at 15:54

  2. vad foarte bine de la 1 la 17 dar la doctor ce fac daca imi da acelea cu linii serpuite pic testul si imi pierd painea. CE POT FACE ???

    bogdan

    30 noiembrie 2008 at 13:00

  3. Bogdan, ai putea incerca la alti medici. Sau sa le demonstrezi ca esti capabil sa conduci, ca anomalia de vedere este neglijabila. Pe acest blog gasesti destule informatii pe care sa le folosesti pentru asta.
    Succes.

    Vasile Tomoiagă

    30 noiembrie 2008 at 14:57

  4. eu vad doar prima plansa :( (((

    lucian

    2 ianuarie 2009 at 17:04

  5. mersi mult vasile pt sfat

    bogdan

    8 ianuarie 2009 at 18:27

  6. eu vad decat pe primele 4 :( (

    si restu decat foarte putin!

    Jigsaw

    13 ianuarie 2009 at 19:18

  7. eu le vad pe toate si cand merg la doctor gafez 2 si sunt declarat inapt nu inteleg cum sa fie din cauza hirtiei.

    albu adrian

    18 ianuarie 2009 at 20:53

  8. @albu adrian

    Daca le vezi pe toate iar la doctor gafezi doua e posibil ca sa ai vedere normala, sunt si persoane cu perceptie normala care mai gresesc. Mai ales daca sunt doar doua, ar trebuie sa fie evident pentru doctor ca nu aveti nici o problema. Mai incercati si la altii.

    Vasile Tomoiagă

    20 ianuarie 2009 at 21:06

  9. eu , vad plansele dela 1 la 5… si restul nu,dar daca imi spune cineva ce este in planseta, atunci pot urmari si pot vedea ce este.
    ce poate fi asta si dece le pot descifra dupa ce imi spune cineva ce este?

    calin

    21 ianuarie 2009 at 02:24

  10. @calin

    Pai daca iti zice cineva ce numar e, mintea ta stie ce sa urmareasca. Si la mine e asa, dar nu la toate. Sunt cateva care chiar daca imi spune ce cifra este nu disting nimic.

    Vasile Tomoiagă

    21 ianuarie 2009 at 09:42

  11. Vad destul de multe, dar la doctor nu imi da nici o sansa…am incercat peste tot. si la cele care nu le vad daca imi spune cineva le vad.

    nathy

    22 ianuarie 2009 at 12:19

  12. aceste planse sunt aceleasi ca si in cabinetele doctorilor?

    cris

    24 ianuarie 2009 at 16:04

  13. @cris

    Da, sau acestea sau setul de 24.

    http://discromat.wordpress.com/2007/07/05/plansele-ishihara/

    Din cate stiu sunt doua seturi, din cele clasice, Ishihara. Si romanii de astea folosesc. Unii au zic ca vor sa le invete pe de rost :)

    Vasile Tomoiagă

    24 ianuarie 2009 at 16:53

  14. Problema e ca fiecare dr. are stilul sau de investigatii,unii te lasa sa te concentrezi ,unii intorc in graba plansele,sau le plaseaza in zone diferite cu luminozitate puternica.Ar fi o idee sa le inveti pe de rost dar ai nevoie de niste repere pe care sa le “vezi”rapid . Mie mi-au pus diagnosticul de tricromat si am probleme ori de cate ori repet examenul(pe care il fac apropo in fiecare an),fiecare examinare incheindu-se cu un examen la un aparat ce emite diverse culori (in intuneric) pe care reusesc sa-l inchei cu bine(PROBLEME LA ALB CU GALBEN) dar si cu… umilinta!
    Asta este ,intr-o tara a nimanui trebuie sa faci tot ce poti ptr. a supravietui. Oare cat va mai dura pana se va anula aceasta conditie…ISHIHARA !?

    cris

    24 ianuarie 2009 at 18:45

  15. Eu sint deuteranomal si in consecinta le vad aiurea pe acelea pe care scrie ca tb. sa le vad aiurea :-)

    In trafic, ca si ceilalti deuteranomali, nu am nici cea mai mica problema de a distinge rosul de verde. Insa, verdele mi se pare foarte spalacit si aproape de alb, deci de la distanta foarte mare un semafor verde pot sa-l confund cu un bec de la iluminatul public.

    Din fericire verdele de la semafor este explicit facut asa, sa fie foarte departe de rosu. Singura problema am avut-o in Paris unde semafoarele pt masini sint OK, dar cele pt. pietoni nu ! la cele pt pietoni, verdele e mult mai aproape de galben, si nu-l distingeam de loc.

    Dar pt carnetul auto, in Bucuresti cind am dat eu, aproape nimeni nu facea consultul medical pe bune; chiar la scoala auto era unul care, contra 500.000, iti aducea certificatul completat integral. Majoritatea dadeau banii din comoditate, pt ca oricum ce aiureala e aia sa stai pe holuri si sa faci inclusiv testul de ginecologie (pt viitoarele soferite ?????) – acum cred ca ala s-a scos dar atunci era !!!

    Asa ca, pina se reglementeaza treaba asta, bagati spaga fratilor ! eu sint FERM anti-spaga in general, dar aici o consider ca forma de rezistenta impotriva tîmpiţilor care ne fac legile !

    alias

    28 ianuarie 2009 at 23:22

  16. Dar ce probleme poti sa ai daca nu distingi bine culorile de pe plansete? In trafic vezi toate indicatoarele, semafoarele si tot ce mai exista…….. eu cand am fost la testul medical m-au picat…….. cica discromat. DE CE?????????

    bogdan

    1 februarie 2009 at 10:42

  17. Va spun sigur ca la cabinetele medicale trebuie sa se tina cont neaparat de intensitatea luminii cand se da testul de mai sus.aceasta trebuie sa fie intre 350 si 550 lucsi.eu,din cauza unor doctori incompetenti am picat testul,dar cand am dat de un doctor adevarat fara spaga,fara nimic mi-a spus ca este o norma medicala care prevede acest lucru.simtul cromatic se poate masura la un aparat,se numeste lanterna lui …ceva nume francez.o persoana cu simt cromatic normal are simtul cromatic intre 37 si 43.discromatia tipica incepe de la 50-52.eu de exemplu am 45-46.la testul isihara la o intensitate a luminii de 350 lucsi trec testul fara probleme.deci nu sunt discromat.toate aceste lucruri le-am aflat de la un medic de la policlinica cfr timisoara,pana sa ajung acolo am fosti catalogat discromat de mai multi medici.

    cristi

    6 februarie 2009 at 14:09

  18. chiar exista aparatu de testat dicromatopsia la spitalul cfr?

    Alin

    12 februarie 2009 at 00:16

  19. @Alin

    Ce e asa incredibil? Pai daca am tot repetat ca am fost testat cu aparatu ala, n-oi fi inventat, nu?

    Vasile Tomoiagă

    12 februarie 2009 at 08:25

  20. Eu 2 ani de zile am fost catalogat discromat din cauza unor medici incompetenti.Asta dupa ce am avut permis de vreo 4 ani de zile,dupa ce am facut armata,trecand tot timpul testul ishihara.dar odata la un control ofalmologic periodic am picat testul nevazand toate plansele.si de acolo a pornit totul.si cunosc inca cateva persoane care au fost in aceiasi situatie.in cercetarile tale vasile ai dat de norma medicala care prevede la ce intensitate a luminii se da testul ishihara?si cum spunei sunt mai multe deste de depistare a discromatiei.

    cristi

    13 februarie 2009 at 11:59

  21. @cristi

    Nu am vazut nicaieri reglemanteri pentru intensitatea luminii. Am retinut insa comentariul de mai demult (tot un cristi, poate tu). Dar mi se pare corect sa se tina cont de asta. Seara de ex. am o perceptie a culorilor mai slaba decat ziua. Si de fapt cam orice om, dar la discromati cred ca e amplificat.

    Vasile Tomoiagă

    13 februarie 2009 at 12:08

  22. Uite, eu de exemplu la testele de mai sus vad toate plansele,dar cele de aici http://discromat.wordpress.com/2007/07/05/plansele-ishihara/
    nu le disting pe toate cu toate ca plansele ishihara sunt tot aceleasi,dar din cauza pozitionarii lor pe monitor nu le percep la fel.
    si in plus,cum ziceai si tu, in alte state poti sa fi pilot sau chiar politist si sa fi discromat.
    dar la noi…….

    cristi

    13 februarie 2009 at 13:04

  23. [...]
    doar nu suntem orbi !

    Vasile Tomoiaga:

    Adi, daca mai injuri, iti banez comentariile. Pana acuma am reusit sa pastrez acest blog curat. In loc de injuraturi hai sa vedem ce putem face practic. Eu am facut una alta, tu?

    adiii

    16 februarie 2009 at 17:46

  24. stiti la ce ma gandeam?ca ar fi daca nu am avea voie sa trecem pe la semafor nici macar ca pieton.sa ne interzica sa mai circulam si pe acolo.SA NE FACA O PISTA CA LA BICICLETE.ar fi culmea culmilor din romania sau din lume,asta mi-a trecut prin cap cand asteptam sa se faca verde la semafor si il vede-am destul de clar,si ei zic ca suntem inapti soferi.

    haua

    19 februarie 2009 at 16:37

  25. eu vad doar prima si ultima:((

    alex

    23 februarie 2009 at 01:12

  26. Salut, si eu sunt in aceeasi situatie, vad majoritatea paginilor din test dar doar intr-o anumita pozitie, lumina, am permis datorita unui medic care nu s-a uitat la mine, nu l-a interesat atata timp cat am platit taxa pentru fisa, am fost respins la academia de politie la facultatea de arhivistica, dar am fost consultat de un anumit doctor foarte destept si foarte onest care si-a pus parafa si a anulat fisa care m-a declarat Inapt pe motiv ca citez: “omenii de genul tau cu astfel de probleme de natura genetica nu ar trebui opriti pentru ca intr-un anumit punct o sa avem oameni declarati apti la categoria asta si declarati inapti la categoria inteligenta sau alte categorii”.
    Si omul avea dreptate, de asta avem un stat “militienesc”, pentru ca numai astia cu simt cromatic se fac politisti, de aia nu functioneaza institutiile statului, in majoritatea cazurilor se da testul Ishihara in mod “pompieristic”, fara sa se analizeze sansele de la caz la caz, asta e legea militieneasca din Romania.
    Cei care au facut legea nu s-au gandit ca oamenii cu problemele astea le pot depasi, repet le pot depasi, este dovedit ca omeni cu probleme de genu asta sunt in unele functii in care la un anumit moment au trebuit sa se intersecteze cu testu asta stupid si l-au luat desi nu vedeau cat mine.Ex stiu un prieten care a luat testu invatand in ordinea paginilor testul si l-a luat fara probleme.
    imi poate spune cineva daca se poate face ceva in privinta asta, daca sunt remedii, ochelari sau lentile sau tratament?sau …

    Ciprian

    24 februarie 2009 at 16:59

    • unde gasesc si eu acel doctor?…si eu vreau sa dau la academia de politie si imi este teama de simtu cromatic…

      mihai

      7 octombrie 2009 at 20:46

    • unde ai gasit acel medic?…k si eu vreau sa dau la academia de politie si am acceasi problema….

      mihai

      8 octombrie 2009 at 11:15

  27. sa inteleg ca ai fost pana la urma declarat apt medical la academia de politie?

    cristi

    26 februarie 2009 at 15:52

  28. eu vad toate testele de mai sus dar nu avad aprape nici unul de de pe pagina asta http://discromat.wordpress.com/2007/07/05/plansele-ishihara/ .
    la semafor nu am nici o problema in a distnge rosu de verde dar la unele semafoare galbenul il confund cu rosu si verdele il vad destul deschis, l-as putea confunda cu un felinar alb

    andrei

    1 martie 2009 at 16:22

  29. sa stiti ca si eu sunt in situatia voastra dar am gasit solutia .pe net.sunt niste lentile,ochelari care te ajuta sa veizi bine .si eu am fost recent la un control la un cabinet oftamologic in brasov si mi-am comandat ochelari pt aceasta problema .cautati, http://www.torooptic.ro e foarte scump dar sa stiti ca va rezolvati astfel problema si chiar sunt specialisti si amabili.

    ciprian

    8 martie 2009 at 15:19

  30. Vasile,dupa ce am vazut raspunsul primit la petitia ta am frecat un internet o zi intreaga ca sa intru in Directiva 91/439/CEE unde sunt specificate bolile care te dau ca inapt sofer.Vrea sa-ti spun ca dupa ce am tradus 20 de pagini cat are aceasta directiva nu se spune nici macar un cuvant despre discromatie.Se pune accent pe Acuiatate Vizuala si testele in crepuscular care trebuiesc facute cu o anume aparatura care este foarte scumpa si nu si-o permite orice doctor oftamolog.Vreau sa-ti mai spun ca rezolutia nu specifica expres nicio anomalie care sa-ti interzica sa conduci,lasa totul la aprecierea doctorilor chiar daca ai diabet,boala de rinichi etc.Tot acolo sunt experimente a circa 200 de doctori in domeniu care fiecare vine cu argumentele sale in favoarea noastra, acesti doctori au luand parte la intocmirea acestei directive.

    Iulian

    15 martie 2009 at 11:30

  31. Eu astazi am picat testul la ishihara pt angajare in cadrul armatei eu din bulinele astea cam 70% le-am vazut corect si doctorii in ziua de azi nu te lasa nici sa te concentrezi deloc mia aratat doar 2 cercuri si atat dupa ce ma pus sa citesc niste litere de la aproximativ 4 metri cele mai mici le-am zis pe toate corect, nici nu ma rasfoit foile sa le vad si pe celalalte buline. Poate cineva sa imi spuna daca este vriun tratament pt asa ceva? si daca cineva poate sa imi spuna daca merg la o alta oftalmologie daca este valabila pt armata astept un raspuns pe e-mail faraonul_01@yahoo.com
    multiumesc

    Raul

    17 martie 2009 at 16:52

    • fratilor si eu am aceiasi anomalie ca si voi ,am descoperito acum trei ani cand am dat de permis .Acum sunt in italia si am fost la catva oftalmologi si tratamente inca nu sunt ,dar se esperimenteaza ,iar partea buna este ca mi-am putut face ochelari si acum vad foarte bine plansele ishihara ,nu am nici o problema .

      marius

      12 iunie 2009 at 16:55

  32. Mie mia pus Doctorul Discromat p foaia d Incorporare in Armata shi nu m-am mai putut duce ….Carnet am da nu am avut niciodata probleme in trafic ……dak` ar fi sa am as sti unde sunt pozitionate lampile shi as putea opri in siguranta … plansele astea le vad primele 9 dupa aia nu mai vad 4 dup aia mai vad 4 ….shi restu nu ma mai intereseaza …Dupa parerea mea e o tiganie astea k` plansele mai ziceam dak` esti chior da ai ma or ce prost stie unde sunt pozitionate lampile semaforului ….sunt astia varza

    Marius

    17 martie 2009 at 20:42

  33. am si eu o intrebare? la viza medicala pt politie tot aceleasi nr si planse sunt? sau sunt planse cu nr diferite de cele prezentate mai sus? va intreb pt ca,cred ca am si eu usoare probleme dar dc ma straduiesc vad perfect totul depinde cat de aproape ma uit si de lumina camerei in care ma aflu!;)

    adrian

    19 martie 2009 at 13:36

  34. Exista din cate stiu eu in general doua seturi, acestea, de 38, si cele de 24.

    Dar am auzit ca unii folosesc niste planse mai noi, altfel decat astea.

    Vasile Tomoiagă

    19 martie 2009 at 14:40

  35. Domnule Vasile vad ca esti …

    Mesaj Moderat!

    Raul, daca mai vii pe acest blog sa ma jignesti, vei intra la spam.

    Vasile Tomoiaga

    Raul

    19 martie 2009 at 16:15

  36. vreau si eu sa trec testul dar sa ma exmineze un doctor bun….cred ca intelegeti ce vreau sa zic..care cunosteti un doctor din pitesti lasati-mi email la pufy_thebest@yahoo.com ;)

    robert

    23 martie 2009 at 21:29

  37. dak am discromatie pot intra in politie/?dak stie cineva:)

    axel

    25 martie 2009 at 17:56

    • se poate rezolva, dar te va costa vreo 500 dolari americani

      felice

      26 mai 2009 at 00:56

  38. Eu sunt discromat partial – si le vad aproape pe toate. Desi am fost o data la o doamna care , probabil nu dormise bine sau sotul dinsei nu isi facuse treaba bine si m-a respins, in schimb am intrat in cabintul alaturat la o doamna mai in varsta care m-a diagnosticat cu vedere perfecta (si asta fara spaga !) Acum 2 saptamani am facut un control cu fund de ochi si medicul mi-a spus ca am vederea de soim si ca vorbim de ochelari peste vreo 5 – 6 ani adica la 42 de ani(d-na doctor unul dintre cei mai buni medici oftalmologi din Europa ) in schimb o duduie de la Medicina muncii care habar-navea sa umble cu aparatul (care oricum este o mizerie) cu care vin cei de la medicina muncii m-a intrebat daca conduc masina de servici ca n-as avea voie. Ce panarama este in tara asta si te mai miri ca lumea se opereaza de “extirpat de cosuri” in alta tara pentru ca 4 medici nu pot ajunge la un diagnostic.

    eu

    27 martie 2009 at 17:41

  39. Si asta -i vorba de discromatopsie fratilor unde 4 medici nu au aceiasi parere , o frectie de anomalie , dar daca ai nevoie de o interventie chirurgicala mai buna, te duci in spital si toti incep sa-ti refaca analizele “ca noi nu ne uitam pe analizele alora , ca-s proaste!” , si uite asa 100 de medici = 100 de diagnostice. Este o panarama , sper ca pe viitor cand voi fi mai batran sa am bani sa ma pot opera (sper sa nu am nevoie niciodata) in alta tara , de preferat Botswana – ca e mai bine ca aici in sistemul medical romanesc !

    Totusi cei 7 ani de acasa imi spune sa le zic buna ziua si medicilor !

    eu

    27 martie 2009 at 17:45

  40. @eu

    Medicii de la noi sunt si ei saracii dezorientati, si nu stiu cu ce se mananca discromatopsia. Fac si eu ce le spune, si ce au invatat, merg din inertie. Pacat insa ca la unii vrei sa le explici si nu vor sa inteleaga. Asa ca asteptam schimbarea legii.

    Vasile Tomoiagă

    28 martie 2009 at 16:15

  41. am incerccat sa vopsesc lentilele de contact cu culoarea rosie cu carioca si a mers dar e un pic mai greu de pus pe oki dar se poate ea mai buna varianta sa prostesti medicii Discromatul daca se uita prinrto sticla rosie sau un plastic rosu vede foarte bine toate plansele inclusiv cele cu dungi . Dac reusiti sa vopsiti numai irisul ochiului adica sa vopsiti lentila de contact numai cat tine irisul nu se observa deloc sa stiti ca merge 100% am incercat si am permis de conducere :D

    daniel

    7 aprilie 2009 at 18:21

  42. :( (

    blu3

    10 aprilie 2009 at 15:07

  43. nu vad bine…[EDITAT]…merg si ii mituiesc pe medici…ca asa se face in romania:)))

    blu3

    10 aprilie 2009 at 15:07

  44. prieteni discromati exista osolutie pentru problema noastra.eu deja am rezolvat-o se numeste chromagen si sunt lentile de contact sau ochelari care chiar functioneaza.costa207euro o lentila fie pt ochelari fie pt lentile de contact. sunt cam scumpe dar merita. eu le-am cumparat din italia pentru ca locuiesc aici dar poate le gasiti si in alta parte pt ca sunt facute de o firma engleza.daca inainte reuseam sa citesc 2-3 planse isihara acum cu lentila de contact chromagen le vad pe toate.in italia eu le-am cumparat din loc. tricesimo linga udine strada via matteoti nr.2 tel.00390432851034 dar in italia mai sunt 3 locuri unde se gasesc unul la torino altul la milano iar altul la monza dar cel de la udine este primul importator in italia.daca vreti sa scapati de problema voastra incercati ac. lentile si eu zic ca nu o sa regretati.va doresc succes

    calin

    19 aprilie 2009 at 16:23

  45. calin ms pt informatie, am si eu nevoie, si m-ar interesa ce culoare are lentila de contact, si dak merge sa-ti pui numai una sau neaparat ambele,sau dak poti sa comanzi numai una,si cam cat dureaza toata treaba asta??ink ceva, trebuie neaparat sa fiu eu acolo sau poate sa le ia si altcineva???ms mult de tot astept raspuns!!!

    rik

    22 aprilie 2009 at 18:55

  46. astazi am aflat si eu ca am discromatopsie…si vroiam sa intru in politie…dar mai am o sansa…o sa vopsesc si eu cu o carioca rosie lentilele de contact…si poate reusesc:x

    cyupry

    24 aprilie 2009 at 22:54

  47. e adevarat ca discromatii au probleme in a distinge culorile semaforului la rasapritul sau apusul soarelui? eu cred ca sunt discromat dar nu am problema asta. pe voi va deranjeaza?

    andrei

    25 aprilie 2009 at 00:06

  48. @andrei

    Nu, nu prea e adevarat. Sunt unii care nu le prea prieste lumina aceasta cand conduc, dar nu toti. De fapt cred ca o mica minoritate. Am auzit si eu, dar nu am intalnit pe cineva care sa imi explice. Cer e ca eu disting clar si la apus si am deuteranomalie mediu-severa.

    Vasile

    25 aprilie 2009 at 17:09

  49. rik centrul lentilei are culoarea rosie si trebuie sa fi tu acolo cind o cumperi pt. ca trebuie sa i-ti testeze ochii pt.ca sa vada ce problema ai .e o chestie de aprox. o ora iar lentila poti sa o iei pe loc daca nu ai nevoie de ochelari dar daca vrei sa o faca cu dioptrii dureaza cam doua saptamini.eu mi-am cumparat numai o lentila pt ca mi-au zis ca nu are rost sa i-mi iau si pe cealalta daca vad plansele.succes

    calin

    26 aprilie 2009 at 13:42

    • ce zici cum e?sau vrei sa-mi zici pe mess??kyshtoc21@yahoo.com

      rik

      29 aprilie 2009 at 17:50

  50. Ms mult calin,cred k o sa-mi fac si eu,aa si ink ceva, se prind doctorii??adik se cunoaste k ai lentila sau ma rog lentile??
    ms anticipat

    rik

    26 aprilie 2009 at 20:37

    • poti sa-mi raspunzi la intrebare?

      rik

      29 aprilie 2009 at 17:49

  51. merge pe la armata,politie, si alte joburi din astea interzise??

    rik

    26 aprilie 2009 at 20:39

  52. eu setul acesta de 38 il vad tot cum trebuie iar la cel de 24 vad doar primele 4 … de ce ???

    bogdan

    27 aprilie 2009 at 10:46

  53. rik e foarte posibil sa nici nu observe ca porti lentila dar si daca observa ac. lentile sunt o chestie perfect legala pt ca sunt facute de doctori olftalmologi mult mai bine pregatiti decit ai nosti tocmai cu scopul de a corija aceste deficente,si nu vad de ce o persoana care poarta ochelari si fara ei nu vede aproape deloc e acceptata la aceste teste pt. ochi cu ochelari si noi nu am putea fi acceptati la fel de bine cu ac. lentile fara de care de altfel vedem aproape la fel.

    calin

    1 mai 2009 at 11:09

  54. ms mult de tot

    rik

    4 mai 2009 at 19:56

  55. Am fost la Cluj cand eram elev in clasa a 8-a pentru a-mi face testele medicale pentru a intra in liceu la Armata . Am trecut cu bine toate testele … iar la ochi …mi-a facut acest test . Am gresit se pare, si mi-au zis k sunt “inapt” pentru armata . Mi-au mai zis k daca doresc sa ma conving mai bine… sa consult un alt doctor . A fost si prima data cand am fost supus unui astfel de test, ma bazez si pe ipoteza asta . In viata de zi cu zi nu am probleme cu asa ceva. Chiar pe la tara mai conduc pe drumuri comunale, si niciodata nu am avut evenimente neplacute . Ar trebui sa ma ingrijorez in privinta luarii permisului de conducere ? :-s

    Ionut

    11 mai 2009 at 14:02

  56. fratzilor in romania traim!!!spaga-i la putere ,cu banii….(daca nu curge ,picura!).eu vad si nu prea planshele.tot ce tre sa faceti e sa aveti un car de tupeu in fata testelor…sa schimbati subiectu cu doctoru…diagnosticul meu dat de o gramada de medici,ba nu,de 2 gramezi este: discromatopsie partiala sau vedere normala.parerea mea este ca le vad un [ik mai greu;)
    SA VEDETI BIIINEEEEE!!!

    Bogdan

    11 mai 2009 at 22:51

  57. pt cei interesati, se poate rezolva cu lentile dar va costa ceva, nu o avere dar vreo 500 dolari americani, daca vrei sa treci de obtuzitatea sistemului e sansa ta…

    felice

    26 mai 2009 at 00:55

  58. oare de ce setul 38 il vad perfect si din setul 24 nu vad aproape nici una? sunt mai prost facute cele din setul 24?

    andrei

    7 iunie 2009 at 13:56

  59. @andrei

    Mai multi au zis ca disting toate de pe setul asta dar nu si de pe cele de 24. Probabil ca cele de 24 sunt mai “bine” facute, nu mia “rau”, in sensul ca gasesti si mai bine persoanele cu deficienta.

    Vasile

    7 iunie 2009 at 16:34

  60. toate plansle sunt usor de distins chaiar foarte usor vizibile

    sunt sofer de 15 ani dar cunosc foarte multi discromati care conduc foarte bine si nu au probleme in trafic

    in special in statele democratice

    la noi sunt discriminati cei cu discoromatie rusine statului roman

    victor

    10 iunie 2009 at 22:49

  61. Am si eu 2 intrebari:
    Pe cartile doctorilor oftalmologi, aceasta este si ordinea planselor?
    Iar, aceste carti, au paginile numerotate (ca orice carte)?
    Multumesc!

    doru

    11 iunie 2009 at 20:45

    • DORU , cartile medicilor sunt aceleasi k si aici pe site, doar k trebuie sa stii ce carte e aia de la medic,de 24 de file sau de 38 pt k aia de 38 are cateva cifere sau numere in plus.Iar paginile NU sunt numerotate!!

      rik

      11 iunie 2009 at 20:51

  62. sant si planse care au litere impreuna cu cifre ia pol.C.F.R

    teo

    11 iunie 2009 at 21:14

    • teo, dar alea cu cifre si litere nu sunt plansele lui ishihara cred!!astea a lui ishihara sunt doar de 10,14,24,38 pagini si au numai cifre si liniile alea serpuite pt analfabeti.Cred k alea cu litere si cifre sunt mai rare in cabinetele medicilor din romania,iar dak ai ceva exemple te rugam in numele tuturor discromatilor sa expui ceva planse pe acest site.sau o adresa ceva unde le putem gasi.eu nu sunt discromat,fratele meu este si a fost la policlinica cfr din galati si avea cartea de 24,le-a invatzat pe de rost si a trecut,iar acum vrea sa dea la academia de politie.

      rik

      11 iunie 2009 at 21:48

  63. rik,la noi in oras cabinetele autorizate au planse cu litere si cifre impreuna si sint mai grele ca si alea 38 care le vad 90%si care le-am prins in armata pt.sc de sofer la spitalu militar bucuresti.dar problema este cu legea ca nu sint valabile mai nou in transport,armata,pompieri numai la pol. c.f.r la noi oras si nu am gasit nici unde pe net asa planse

    teo

    12 iunie 2009 at 11:11

    • sa inteleg k aceste planse le au doar cei de la cabinetele particulare,si este improbabil k cei de la academia de politie sa le detina si sa le arate candidatilor.Ei o au doar pe aia de 24 sau de 38, sper pt binele lui!!!k el pe alea le stie ti-am zis a luat si permisu asa invatandu-le pe de rost.Si de aici de unde si-a facut fisa medicala de la politie la fel a facut.dak mai stii ceva anunta-ma sau ce parere ai!!ms

      rik

      12 iunie 2009 at 15:42

  64. rik,din pacate la noi la pol.c.f.r au plansele cu litere si cifre

    teo

    12 iunie 2009 at 17:44

  65. eu am picat testul. Asta doar ca nu aveam o imaginatie bolnava si un ochi inselator. I-am spus doctoritei ca eu vad foarte bine culorile si la plansa cu litere vad perect, sa convins si ea. Dar la testul ishihara ma picat pentru ca nu am vazut cine strie ce aiureli.
    ex: linie mov (sau ceva de genu) dar acolo pe plansa aia nu era apsolut nici un punct mov, toate erau :verde, rosu, galben, negrau si nuantele lor.
    Am luat si eu acasa si le-am studiat (chiar fiecare bulina in parte si nimic). Vroiam sa o intreb daca nu cumva vad ceea ce am mancat aseara (cu intelesul de voma)
    Mentionez ca nu am absolut nici o problema cu perceperea culorilor in viata de zi cu zi sau cu vazul.

    Ce sfat imi dati?

    tutq

    17 iunie 2009 at 10:26

  66. Pentru tutq
    Daca nu vezi la plansele Isihara esti discromat intr-o masura mai mica sau mai mare. La fel ca alte persoane cu aceeasi problema, probabil ca nu iti vine sa crezi si te afli intr-o faza de negare a problemei. Mai consulta si alti medici, iar daca problema persista trebuie sa te obisnuieti cu ideea pentru a nu te afecta “la mansarda”.

    Tomy

    19 iunie 2009 at 14:44

  67. salutare… eu acum incerc sa le invatz de pe de rost…si se pare k merge treaba, sunt la cele cu 24.. nu-i greu ;) )
    am o intrebare: stiti cumva de ceva test cu kre incepe cu A sau 4? k eu asa ceva am primit la cfr parka… sa-l invatz si pe ala.. sau kre test e la policlinica la cfr?
    ms mult.

    VKX

    19 iunie 2009 at 16:12

  68. salut..pentru cei ce disting cateva planse ii sfatuiesc sa le invete pe de rost….eu asa le-am invatat si am trecut toate testele si cel de la ofiteri… pe fiecare plansa e scris numarul invers la pagina si tu daca stii numarul care e la pagina aia pe de rost nu o sa ai probleme… sunt doar 2 tipuri de carte:una cu cifre care e pe acest sait si una cu litere si cifre…bafta tuturor!

    david

    16 iulie 2009 at 10:57

  69. Vkx

    dute la un cabinet particular k o sa iti dea cartea sa o inveti ;)

    david

    16 iulie 2009 at 10:59

    • david,dar la ofiteri ce carte au?aia numai cu cifre sau si cea cu ambele(si cifre si litere)???si la care ofiteri ai reusit tu asa??

      rik

      16 iulie 2009 at 15:26

  70. pai au numai cifre la ofiteri… si sunt destul de striciti da dak le inveti ii pacalesti tu..

    david

    25 iulie 2009 at 14:48

  71. sunt aceleasi numere ca pe acest sait..numa ca in alta ordine..parca incepe cu 8 15 ceva de genu

    david

    25 iulie 2009 at 14:49

  72. imi dau seama ca sunt pe cale de a deveni un daltonist “cu acte in regula”. in afara de plansa nr 1 si partial nr 2, nu deslusesc nimic.

    dan

    3 august 2009 at 14:33

  73. inafara de 11,12,13 si cele cu dungigalben cu verde vad totul destul de bine. dar sint si cele cu cifre si litere la care nu stiu daca le vad, cum as putea sa le vad? cit despre reportajul din jurnalul destul de bine . sa speram ca ne va fi bine si noua.

    dan

    5 august 2009 at 19:17

  74. eu le vad pe toate :D in afara de 45 m-am incurcat shi am zis ca e 43 :( dar le vad pe toate clar:D:-.

    cosmin

    8 august 2009 at 10:59

  75. exista posibilitatea ca la unele cabinete plansele ishihara sa fie prea uzate si din aceasta pricina sa nu fie interpretate corect.

    caesar

    23 august 2009 at 09:38

  76. eu pe cele din setul 24 le vad bine pe toate iar pe cele din setul 38 vad bine doar cateva

    shorck

    7 septembrie 2009 at 01:03

  77. sal eu vad tot setul de 38 la ala cu24 vad bine pana la plansa 8 dupa aia gafez.luni trebuie sa fac vizita medicala la pol cfr timisoara.ce fac daca pic testul la ochi imi pierd serviciul? ma va intelege doctorul oare lucrez numai eu sotia e acasa cu criza asta .dati-mi un sfat.felicitari pt art din jurnalul nat.

    adrian

    16 septembrie 2009 at 22:37

  78. dragi”scribi” se apropie alegerile prezidentiale.hai sa-l votam “cu mic -cu mare”pe acel candidat in a carui prioritate este scoaterea discromatopsiei ,in mod expres,in afara incompatibilitatilor cu calitatea macar de sofer amator.cine o fi acela ale lui sa fie cele aprox. 900000 de voturi…daca s-o fi gandit vreo unul la un asemenea “big fish”.

    caesar

    16 septembrie 2009 at 22:52

  79. maaa…eu vad majoritatea planselor la ambele teste ji 24 ji 38….insa la testul pt sofer am ratat kteva ji doctoritza imi zice “`inapt“` nici mkr spaga nu a vrut…dupa o saptamana d gandire cum sa io trag testului asta ishihara…miam dat seama k nici nu tre sa io trag…am trimis p altcineva care seamana q mn sa l faca…ji lea faqt…ji am permis … va urez succes…(rad)

    eduardo

    22 septembrie 2009 at 16:43

  80. Domnului Tomoiaga: cu stima va rog sa-mi spuneti daca apare ceva nou sau vreo schimbare in legile romane despre discromatopsie.Am o dorinta foarte mare ca discromatopsici sa se poata bucura de un drept pe care alti oameni (nu extraterestri)din UE, la care Romania s-a aliniat,il au de mult.Cu siguranta ca si acolo sunt presedinti de comisii nationale sau internationale oftalmologice si care in mod vadit au studiat(si in domeniul cercetari)problema profund ,ajungind la importanta concluzie si acceptiune ca discromatopsici nu prezinta nici un pericol vadit in traficul auto.Deasemenea este absurd ca cetateanul roman sa nu poata conduce in tara sa cind cetatenii UE si din alte state pot conduce ne stingheriti in Romania…cu alte cuvinte sunt sclavul strainilor in tara mea.Probabil ca nu am trecut ne observat cu “prostiile mele “pe blog.Va marturisesc ca nu sunt nici politician si nici vreun intelept ori chiar destept.Sunt chiar mai putin decit atit.Sunt un simplu cetatean care doreste egalitate intre oameni,daca tot platesc taxele acestei tari la fel ca si cei “normali”.Absurditatea d-nei Pop,pe care dv.o stimati cu respect(am observat aceasta din blogurile dv.)este de ne aceptat.Nu am nimic cu domnia sa si nici nu o cunosc personal dar este de neconceput ca o persoana cu asemenea studii si cu o asemenea pozitie publica (statut) sa se exprime sub forma unor legi(crede domnia sa).Amintesc aici de unul din modurile de interpretare a legii: expres si . Deci daca ordinul 350 din 2003 nu prevede … inseamna ca ordinul anterior care prevede a fost modificat .Insasi ordinul350 ,se specifica clar (expres) MODIFICArdinul 87(sper ca l-am nimerit ca numar). interpretarea legii in mod exprtes inseamna ca altfel de cit este SCRIS nu i se poate da o interpretare. Orice mic jurist in LUMEA aceasta stie acest lucru din primul an de studiu.D_na dtr.ar trebui sa se intereseze inacest sens.dar mesajul meu este catre dv. dl-e Tomoiaga iar cerinta mea nu este una obligatorie .daca veti gasi timpul necesar si disponibilitatea respectiva pt. a-mi raspunde ma voi simti destul de onorat citind “nevoile”mele pe acest blog(amobservat ca se scrie mai des pe acesta).Imi este indeajuns si prea indestulator.Cu stima,va multumesc anticipat.Va sunt alaturi.

    caesar

    22 septembrie 2009 at 23:34

  81. am aflat ca sunt discromat cand am terminat scoala de soferi profesionisti in 1985.Bineinteles ca nu am bagat in seama toate prostiile, am dat spaga de rigoare si de atunci sunt sofer, am facut fara sa exagerez milioane de km in toata Europa si nu m-am simtit niciodata stanjenit de defectul meu.
    Ca o paranteza vreau sa va spun ca am si un deget stramb motiv pt care am fost declarat inapt si la sectiunea chirurgie, desi ma urc pe franghia de 10 m fara probleme.
    Se poate spune prin urmare ca doctorii, care fac parte din elita unei tari, au in Romania ochelari de cal iar faptul ca se impun niste conditii absurde pt obtinerea unui permis de conducere arata absurditatea legiuitorilor.
    Revenind la problema noastra , eu am invatat plansele astea pe de rost , mai ma uit pe ele din cand in cand ca sa imi antrenez ochii si trec testul an de an fara probleme.Eu zic sa faceti ca mine si sa nu mai bagati in seama toate prostiile care ne complica viata.
    Cel mai mare accent ar trebui sa se puna pe testarea psihologica, poate mai dispar de pe sosele teribilistii!
    Va doresc bafta!

    mihai

    1 octombrie 2009 at 11:21

  82. Ii salut calduros pe toti cei cu probleme discromatice, si in special pe “pionierul” cauzei noastre – Domnul Vasile Tomoiaga.
    Am observat ceva probleme la vederea mea care imi transmite eronat perceptia culorilor. Inca de mic confundam culoarea verde cu cea maro.
    Prima data cand am facut cunostinta cu capcanele testului Ishihara a fost la recrutare cand am gafat de cateva ori.
    Posed permis de conducere de 10 ani, instructorul a rezolvat atunci toate testele si bine a facut, eu devenind un sofer excelent – nu ma laud singur, dar asa este. Nu am avut nici cea mai mica problema niciodata, mi-am cumparat doua masini, si am circulat in Romania si Europa fara probleme.
    O problema notabila am avut-o acum doua saptamani cand am fost sa-mi fac niste analize pentru a deveni insotitor de bord (steward aviatie). Am facut perfect analizele, la ochi am vazut literele si cifrele, insa la plansele Ishihara am fost umilit si ridiculizat de doctori… Am gresit vreo 7 din 14 pe un monitor – destul de performanti baietii.
    VREAU SA SPUN CA DE DOUA SAPTAMANI NU MAI SUNT OM, SUNT DEMORALIZAT TOTAL, MI-E FOARTE TEAMA!…
    Am renuntat deocamdata la visul meu de a zbura cu acte in regula, si l-am amanat pana la primavara cand sper sa port o pereche de lentile de contact care sa ma ajute sa trec testele.
    Saptamana urmatoare insa trebuie sa afectuez analizele pentru SIGURANTA CIRCULATIEI la Policlinica CFR 2 din Bucuresti – SUNT DISPERAT, MI-E FRICA CA NU VOI TRECE TESTUL, SA NU-MI PIERD SERVICIUL SI CARNETUL!!!
    TRAIESC O DRAMA – VIATA IATA MI SE POATE SCHIMBA BRUSC TRANSFORMANDU-MA DINTR-UN OM NORMAL INTR-UN HANDICAPAT INVENTAT DE OAMENII CARE VAD PERFECT!…
    OARE CE FAPTA AM COMIS EU CA M-AM NASCUT ASA?
    CARE ESTE DIFERENTA DINTRE UN DISCROMAT SI UN DETINUT CARUIA I S-A LUAT LIBERTATEA?
    Am intrat pe acest site cu speranta, am invatat mecanic plansele, dar totusi am o senzatie de teama profunda. Am inteles ca cei de la Policlinicile CFR au altfel de planse care demasca umila noastra stradanie de a le invata – incercand sa ne mentinem locul de munca, incercand sa ne deplasam pe strazile patriei, incercand sa traim intr-o lume perfect colorata, pe care noi nu o percepem la valoarea ei adevarata.
    Va multumesc pentru atentie – daca cineva ma poate ajuta, cu un sfat – orice este binevenit.
    DOAMNE AJUTA!

    Robert

    1 octombrie 2009 at 23:52

  83. eu cand am fost am nimerit doar vreo 2 din cate mi-a aratat doctorita si ..la un momentdat s-a enervat si a chemat o baba de pe hol la vreo 70 de ani sa-i arate cateva planse ..baba le-a nimerit pe toate ..apoi am mai nimerit si eu vreo 2 si pana la urma am trecut testu’ ..daca picam bateam baba

    nelu

    20 octombrie 2009 at 18:03

  84. Salutări pentru toţi discromaţi!
    Am rezolvat acestă problemă ! Mi sa făcut ochelari în Ungaria, la Gyula, cu care văd toate planşele atât 24 cât şi cele cu 38. Ochelarii şi consultaţia m-au costat apr.1150 RON (78.000.forinţi). Cum am înţeles, preţul este aceeaşi cu dioptrie de până la 6.Al meu este fără. Ştiu că se fac şi Arad şi la Braşov, dar costă ceva mal mult, cam cu 300 RON. Lucram la Romtelecom şi mergeam la controale medicale pregătit cu pachet sau plic în fiecare an, cu teama de a pierde carnetul. Părerea ,ea este că merită. În principu, dacă cineva este “apt cu ochelari” cu dioptrii, de ce n-ar fi apt cu ochelari de corecţie a discromaţiei. Cine este interesat, o ajut cu mare plăcere cu informaţiile pe care o am.
    O zi bună tuturor.

    Szekely

    30 octombrie 2009 at 13:04

  85. cum ai procedat la cabinet , intai la control si dupa un timp ai primit lentilele , sau ai primit pe loc si a fost ok ?

    catalin

    13 noiembrie 2009 at 12:56

  86. kyshtoc21 e id meu,continuam discutia acolo

    kyshtoc21

    15 noiembrie 2009 at 20:18


Lasă un Răspuns