inapt şofer

În septembrie 2006 am decis să mă înscriu la şcoala de şoferi Alfa din Cluj-Napoca. Grijulia mea soţie, ştiind că sunt discromat, m-a sfătuit ca întâi să-mi fac testele oftalmologice ca să nu plătesc banii şi apoi să nu mai pot continua. Aşa că am mers la Alfa, le-am spus problema mea, şi ei m-au trimis la Cabinetul de Medicina Muncii cu care lucrează şcoala. Doamna medic de la respectivul cabinet m-a trimis să fac examinare de specialitate la Policlinica CFR, şi dacă medicul oftalmolog de acolo mă declară apt, la fel o sa facă şi ea.

La policlinică sunt testat cu planşele Ishihara, la care dau greş desigur, dar şi cu un aparat de testat vederea în lumină crepusculară. Acesta este un dispozitiv care emite raze de lumină colorate asemănătoare luminii din crepuscul. Testul a fost repetat de două ori, şi în amblele dăţi am confundat portocaliul cu roşu, şi verdele led deschis cu alb. Prima confuzie nu m-a surprins, pentru că noaptea deosebesc rar lumina portocalie de cea roşie la stopurile maşinilor. Cu cât suprafaţa luminată e mai mică (cum e cazul stopurilor) cu atât mai dificil pentru mine să disting portocaliul de roşu. Se pare că acestă problemă e mult accentuată în cazul luminii emise (far, lanternă, bec, etc), şi apare foarte rar în cazul luminii reflectate (ziua discern uşor obiectele portocalii). A doua confuzie (verde led deschis cu alb) m-a surprins mai mult, şi nu îmi dau seama care ar fi explicaţia, mai ales că verdele reflectat îl văd clar. Medicul a interpretat rezultatele ca însemnând dicromatopsie totală, adică anomalie şi pe roşu şi pe verde, şi mi-a pus verdictul INAPT ŞOFER.

About Vasile

It's not about me :-)
Acest articol a fost publicat în discromat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la inapt şofer

  1. Pingback: O urgenţă: întroducerea testării cu planşele Ishihara în gimnaziu şi informarea elevilor cu privire la meseriile pe care nu le pot presta « Sunt discromat şi vreau şofer

  2. Pingback: A doua testare cu Planşele Ishihara pentru dosar permis conducere « Sunt discromat şi vreau şofer

Lasă un răspuns

