romania_eu_list

romania_eu_list este un grup pe yahoo cu peste 6500 membrii în iunie 2007. După postarea imaginilor am scris şi o explicaţie în cuvinte. Iat-o:

Eu am fost in toate tarile din Europa si nu am auzit niciunde spunandu-se, daca nu merge ceva, „Ce sa faci, asa e Franta” sau „Asa e Spania”. Numai in Romania oamenii zic: „Asa e Romania”.

May Schmets


Stimatii mei,

Ati putut citi in 15 mai pe grup un mesaj ciudat cu putin text si multe poze despre ceva ce probabil nu ati mai auzit pana acum, anume, discromatopsia, o anomalie genetica ce are legatura cu perceptia culorilor. Pe scurt o persoana discromata vede verdele (si orice culoare in compozitia careia intra verdele) putin diferit fata de normal, din cauza receptorilor pe verde de pe retina care transmit spre creier semnalul corespunzator lungimii de unda la care sunt sensibili (verde) putin deplasat spre rosu. Exista si discromatopsie pe rosu, mai rara decat cea pe verde, si mai este daltonismul, si mai rar, unde receptorii de rosu/verde au perceptia suprapusa (persoana nu face deosebire intre verde si rosu).

Conform reglementarilor in vigoare din Romania, sau cel putin asa cum le inteleg medicii oftalmologi si cei care testeaza pentru scoala de sofer, discromatii sunt inapti a fi soferi, nici macar amator. In practica insa, exista medici care la discromatopsii mai usoare isi dau acordul, sau discromati care rezolva romaneste acest inconvenient. Este deajuns sa cititi cateva forumuri unde s-a discutat despre asta sa vedeti cati discromati cu carnet si fara probleme in circulatie exista, spagari sau nu.

Eu am aflat pe pielea mea acest lucru in toamna anului trecut, cand am dorit sa fac scoala de sofer, si am fost stampilat INAPT SOFER in urma testarii cu plansele Ishihara si cu un aparat ce simuleaza lumina crepusculara. La scurt timp am inceput sa ma informez in amanunt despre aceasta anomalie de vedere, si impreuna cu un discromat roman (sofer) din SUA am lucrat la un memoriu pe care l-am trimis in Februarie 2007 la cate un spital sau policlinica din fiecare resedinta de judet, la Societate Romana de Oftalmologie , la Ministerul Sanatatii, si la 4 Universitati de medicina si farmacie (Bucuresti, Cluj Napoca, Iasi, Timisoara). La exact o saptamana am trimis memoriul prin email la principalele televiziuni, ziare si radiouri. Reactiile au fost aproape inexistente. Un singur medic m-a sunat sa-mi spuna ca e complet de acord cu cauza mea. Iar Ministerul Sanatatii mi-a raspuns (in 13 martie) destul de prompt anuntandu-ma ca solicitarea mea a fost trimisa mai departe la Comisia de Oftalmologie spre examinare si o sa mi se raspunda in timp legal. Nu stiu care este termenul legal, dar au trecut trei luni fara vreun alt raspuns. Intre timp am mai trimis email si la Centrul de Asistenta pentru Organizatii Neguvernamentale (CENTRAS), si la Asociatia pentru Apararea Drepturilor Omului in Romania. Nu stiu daca e nevoie sa adaug ca raspunsurile au fost inexistente. Asta m-a facut sa ma intreb, pentru a cata oara, de ce exista astfel de organizatii si centre daca ignora sesizarile cetateanului ale carui drepturi se lauda ca le apara si le promoveaza, cu atat mai mult cu cat discromatopsia afecteaza intre 8 si 10 procente din populatia masculina alba caucaziana (si 0.4 din cea feminina), adica vreo 800.000 de romani, din care ~500.000 adulti. Un numar deloc neglijabil.

In desfasurarea acestui demers am ajuns cu jalba mea si pe acest grup. Motivul principal a fost numarul mare de membrii, am inteles ca peste 6500. Motivul secundar ar fi banuiala ca printre membrii sunt persoane care ar putea deveni interesate de aceasta problema, si care ar putea ajuta, fie prin implicare directa, fie prin cateva sfaturi venite din experienta anterioara. Astfel, daca aveti in minte vreo modalitate concreta de a continua acest demers astfel incat sa se ajunga la rezultate mai bune, astept cu interes raspunsurile dumneavoastra. De altfel, sunt sigur ca printre cititori exista si persoane interesate direct, adica discromati. La 6500 de membrii estimez 300 de discromati membrii ai romania_eu_list.

Ar fi interesat sa fie testati parlamentarii cu carnet de sofer care au votat legile discrimatorii. Banui ca 8% s-ar dovedi inapti sofer. Probabil ca nici ei nu stiau ce voteaza, sau nu erau interesati. La fel cum nici pe romanul de rand nu il impiedica aceste reglemetari sa-si ia carnetul. De asta spuneam in mesajul anterior ca aceste legi incurajeaza si perpetueaza coruptia mica / spaga. Pe de o parte legea exista, pe de alta parte, sunt si discromati soferi, pe care ii doare in cot de restrictionarile lor absurde, inexistente in restul Uniunii Europene, dupa cunostintele mele. Adica, co-europenii nostrii discromati pot intra in Romania chiar si pe crepuscul, dar romanii discromati sunt inapti sofer in tara lor. Asta in vreme ce in America, majoritatea statelor testeaza simtul cromatic cel mult cu un semafor. Dar, asa cum spunea olandezul Schmets, din moto-ul de inceput, asa e in Romania.

Sunteti discromati daca in cele doua imagini de jos nu distingeti cifrele inscrise:

Asta inseamna ca perceptia receptorilor de verde (sau mai rar, rosu) de pe retina este deplasata spre verde, asa cum se vede in imaginea de mai jos:

1. Perceptie normala

2. Verdele deplasat spre rosu

Din cei peste 6500 de români (printre care ar trebui să fie 300 de discromaţi) ghiciţi câţi au răspuns ceva ? Răspuns corect: 0 (zero)

About Vasile

It's not about me :-)
Acest articol a fost publicat în cereri de sprijin, discromat, Ishihara. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la romania_eu_list

  1. cocolos spune:

    am fost declarat inapt azi, din motivul asta. m-au trimis la bucuresti sa imi rezolv
    pana la urma cred ca o sa renunt.
    sanatate

  2. Cocolos, nu renunta. Cel putin nu mintal. Chiar daca inseamna sa amani o vreme, pana mai incerci, eventual la alt medic.

  3. Jigsaw spune:

    Eu nu vad nimic in imaginile de mai sus..:(
    Decat puncte…puternic colorate..

  4. sorin spune:

    ……al doilea e 5 sigur .primu sufletul nu-l vad….

  5. cosmin spune:

    Nu renunta, uite si eu am fost de 3 ori la medica … pt permis auto si azi 02.04.2009 merg iaras la ora 14:30 la o doctorita, am vb cu cineva care a vb cu barbatul ei in legatura cu problema mea, si mia spus sa trec pe acolo ca se rezolva, voi posta daca reusesc sau daca nu, un mare ajutor noua celor discromati ar fi sa posteze doctorii care au pus ok pe fise si cat sa dat pentru ca si ceilalti sa poata merge sa isi rezolve problemele acolo… sigur asta ar fi cea mai de pret informatie de pe acest blog. Eu am condus 4 ani in portugalia (cu permis de italian) … asta nu conteaza, fara scoala de soferi etc, nu am avut un accident, o amenda… etc in 4 ani de zile. vad clar semnele, semoafoarele, etc as da si 1000 de euro
    doar ca sa intru
    cu fata sus
    in cabinet
    fara jena
    si fara sa ascund ceva… dar problema e ca nu stiu unde sa ma duc… sper sa ma rezolv astazi si eu…

  6. bubulin spune:

    Sunt discromat si am aflat asta pe cand incercam sa devin parasutist iar la controlul medical doctorita incerca sa afle pe un tablou daca macar disting culorile de baza. Prob mea e cu rosu si verde care le pot confunda. ( nu vad fragi ) Cu toate astea posed permis de conducere B C E dar nu practic meseria de sofer.De cateva luni chiar am inceput sa conduc dar totusi cred ca intr-un fel ceva prob exista… De ex; acum vreo 6 ani cind incercam sa trec strada si pe trecere m-am asigurat in stinga apoi i dreapta iar cand sa trec strada un scuterist aproape ca dadea peste mine,venind din partea stanga… iar acu 2 sapt. conducant si intrand intr-o strada curbilinie cu destuls vizibilitate, prob pt ca ma uitam mai mult in dreapta nu am observat un Suv dect dupa ce mi-a facut din faruri .era totusi o zi mai intunecata iar culoarea fondului (case ) era inchis ca si cea a masini.Nu stiu ce sa zic dar nu cred ca doar la romani exista simtul cromatic si sunt convins ca noi discromati avem o prob si ca trebuie sa avem mare grija.

Lasă un răspuns

