Elveţia

elvetia.png

Legislaţie Elveţia:

Vezi şi răspunsul lui Daniel Flück (elveţian, daltonist red blind):

Vasile Tomoiagă Says:
Daniel, do you have a driver’s licence ?

Daniel Flueck Says:
Vasile – yes, I do have a driver license. In Switerland it’s not required to test a color vision test to get a driver’s license (lucky me🙂.

About Vasile

It's not about me :-)
Acest articol a fost publicat în Alte ţări, discromat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Elveţia

  1. Cristi spune:

    Salut Vasile! Am citit tot ce ai scris despre demersul tau si te felicit pentru tot. Nu pot sa nu ma gandesc ca daca ar avea mai multi romani tipul tau de abordare al problemelor (oricare ar fi acestea) poate ar mai fi o sansa…Ai facut tot ce se putea face in conditiile date. Sper ca asta nu ti-a ocupat tot timpul liber, dar si daca ar fi asa ramane o initiativa admirabila. Nu renunta. Daca mecanismele birocratice ale EU isi declina competenta(mi-e teama ca e cam posibil) nu lua asta drept motiv de a abandona total.
    In ceea ce priveste cauza in sine am o intrebare: nu exista in limba engleza un cuvant sinonim cu „discromat” altul decat „colourblind” si pe care sa-l fi folosit la titlul petitiei?
    Iar ca sugestie: incearca in viitoarea corespondenta cu birocratia EU sa faci referire doar la starea de fapt prezenta in tarile lor membre si elimina exemplele precum USA, Australia, Canada, New Zeeland
    Mult, mult succes!!!

  2. Multumesc!

    Nu stiam ca o sa ajung aici (la UE) dar ca si multe alte lucruri in viata, se pare ca „drumul se face mergand”. Imediat se face un an de cand am fost declarat inapt, deci cam tot ce se vede aici se extinde pe aceasta perioada. Timp liber mi-a ramas, din fericire, chiar acum lucrez (si am initiat) proiectul Clujul Evanghelic.

    In felul in care am abordat problemele, am avut inspiratie. Oameni care au trecut, dar care sunt vii (si) prin ceea ce a ramas in urma lor. La momentul potrivit, si daca initiativa o sa fie de succes, o sa postez o „dedicatie”.

    Daca si UE refuza sa intervina, macar cu o recomandare ca in cazul taxei de prima inmatriculare, ma supar. Dupa care ma gandesc ce se mai poate face. Oricum, nu ma impac deloc cu starea de fapt de la noi.

    Nu stiu sa existe un cuvant care sa fie corespondentul discromatului de la noi afara de colorblind (sau colourblind). Ar fi termeni specializati: protanomalous, deuteranomalous, etc, dar nu cred ca asta cauti tu.

    In corespondenta cu UE am facut referire si la tari non-UE pentru ca aveam date disponibili despre legislatia de acolo, si pentru a arata caracterul unic al situatiei din Romania. Tare-mi doresc sa fie si un discromat printre cei care vor analiza petitia😀

Lasă un răspuns

