Elefantul Ishihara

Un test pentru discromatopsie destul de simplu: exista vreun mesaj înscris pe elefant?

Eu imi dau seama că sunt buline care formează ceva distinct, dar nu îmi dau seama ce. Cei care văd clar o literă în mod normal nu sunt discromaţi.

foto: rwp-roger

via colblindor

About Vasile

It's not about me :-)
Acest articol a fost publicat în discromat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Elefantul Ishihara

  1. horea spune:

    E un E intors cu capul in jos🙂

  2. Horea, tu nu esti discromat🙂

    Si lui Mari i-a fost greu sa-l vada, dar tu ai ochi buni, sau monitor cu setari care il fac mai vizibil.

  3. bogdan spune:

    daca ma uitam 3 zile la el si nu`mi dadeam seama k e un E acolo.o adunatura de puncte:))

  4. adi spune:

    Eu vad un M. Asta ma face discromat?:P

  5. Dan spune:

    Si eu tot un M vad, Sunt discromat?

  6. dan spune:

    Vad ca sunt niste puncte colorate diferit, dar nu stiu nici ce culoare sunt nici ce vrea sa reprezinte acel desen. Sunt discromat declarat si, binenteles nu pot conduce oficial si legal in Romania.

  7. d3reks spune:

    am si eu o intrebare si sper sa nu deranjez. discromat e acelasi lucru cu daltonist? :-\

  8. Vasile spune:

    Da si nu. De multe ori acesti doi termeni se folosesc interschimbabil, dar discromat/discromatopsic este un termen generic pentru toate anomaliile de perceptie a culorii, pe cand daltonist se refera la doua mai puternice (deuteranopie si protanopie), unde persoanei ii lipsesc celulele pentru perceptia verdelui (are receptori doar pentru rosu si albastru) sau a rosului (are receptori doar pentru verde si albastru). Discromatii au in general toate cele trei tipuri de receptori, dar unul din acestia (varful de perceptie) este putin defazat (sau lipseste in cazul daltonistilor).

  9. Şi eu văd tot un E întors cu 90 de grade la dreapta sau cred că poate fi şi un M doar că mai colţuros făcut decât de obicei. Această literă, care-o fi ea, o văd făcută din buline cu nuanţe de verde iar fundalul din buline cu nuanţe de roşu-roz.
    Ce am mai observat la mine uneori e că pot vedea la unele planşe două variante de numere, cea considerată corectă pentru vederea normală şi cealaltă, fără a şti înainte răspunsul. Deci nu e vorba ca să citesc ce se poate vedea şi să mă chinui să disting şi celălalt număr.

Lasă un răspuns

