Adevărul: Discromații pot obține avizul pentru permisul de conducere

„Potrivit Ministerului Sănătăţii, dacă un aspirant la carnetul de conducere are mai mult de opt la dioptrii nu poate obţine permisul. În schimb, dacă o persoană a pierdut un ochi, nu are voie să mai conducă timp de şase luni de la accident. Ulterior, el poate să şofeze, însă strict cu avizul de la medicul oftalomolog.

Daltoniştii, în schimb, pot obţine avizul în funcţie de gravitatea bolii. Asta pentru că discromatopsia nu mai este trecută în lista afecţiunilor oculare pentru care nu se poate obţine permis de conducere.

http://adevarul.ro/news/societate/boli-nu-permit-obtinerea-permisului-conducere-reinnoirea-acestuia-1_54c912e9448e03c0fd0b941a/index.html

About Vasile

It's not about me :-)
Acest articol a fost publicat în discromat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Adevărul: Discromații pot obține avizul pentru permisul de conducere

  1. Marian spune:

    a sosit vremea sa ne luminam la minte!

  2. Mihai spune:

    Eu nu am gasit niciunde in mod oficial anuntat acest lucru. Asa ca nu cred ca poti sa mergi si sa confrunti un medic bazandu-te pe un articol de pe site-ul adevarul.ro

  3. sorin spune:

    8% insemna enorm, am putea sa ne declaram minoritate si sa facem apel in justitie pentru discriminare si respectarea egalitatii sanselor …etc,etc, putem sa ajungem inclusiv la instanta pentru drepturile omului.
    Pentru asta trebuie sa infiintam o asociatie sau o fundatie, sa cotizam ceva in jur de 10-20 lei / an de persoana pentru a angaja 2-3 avocati f. buni .
    Sansele de a reusi sunt de 100% . Avem inclusiv o directiva europeana de partea noastra.
    Cu o asociatie infiintata si sprijin real al celor 8% putem intra chiar si in parlament la viitoarele alegeri. Avem toate sansele.
    Toti oamenii sunt egali ? Nu,
    Eu de exemplu sunt ambidextru …, nu cred ca ar trebui sa ma declar superior cuiva.
    Am un grad usor de discromatopsie , pentru mine este la fel ca si cu urechea muzicala…care imi cam lipseste,
    Ce ar trebui sa fac ? Sa nu mai ascult muzica?? Nu putem fi toti Mozart sau Rembrandt.
    Putem fi egali in dreprturi chiar daca suntem diferiti.
    Pentru cei care chiar nu deosebesc clar rosu de verde trebuie sa gasim solutii ,sa’i ajutam…nu trucuri.
    Avem nevioe de o clasificare clara a gradelor de discromatopsie folsind aparatura electronica , nu fituici spalacite si decolorate.
    Eu am facut 100% testul acesta:
    http://www.opticien-lentilles.com/daltonien_beta/new_test_daltonien.php
    …fata de un „normal” conform testelor ishihara , eu disting mult mai bine tonurile/nuantele de verde, rosul este doar rosu …nu gasesc nimic special in nuantele de rosu Ishihara , al carui test se bazeaza in peste 80% din planse pe f.multe nuante de rosu pana aproape de portocaliu.
    In opinia mea Ishihara este un test mult prea radical , sunt multi „normali” care dau chix pe testul de 38.
    De ce?
    Pentru ca testul este inselator , este conceput cu un scop clar definit :
    acela de a „zapaci” „gandirea ochiului” la persoanele care nu asociaza bine nuantele de rosu.
    Nu de verde.
    Cifrele din testul Ishihara sunt alcatuite din combinatii de buline mai mici si mai mari colorate in nuante diferite de rosu, atentie !
    – dimensiunea si culoarea bulinelor mari este aleasa calculat , studiata stiintific astfel incat alaturarea bulinelor mari langa bulinele mici de alta nuanta de rosu sa creeze impresia de „dezordine”.
    Eu vad diferit, am un spectru de rosu mai putin bogat , spectrul visiunii mele este mai bogat pe verde. A trebuit sa invat ochii mei ca nuantele de rosu pana la portocaliu pot forma un tipar si trebuie urmarite pentru a constitui tiparele cifrelor din testele Ishihara.
    Eu pot sa fac asta ,cu greu, dar o fac, dar va intreb : un „normal” va putea invata sa fie ambidextru ???:))
    Un afon , o persoana fara ureche muzicala ce ar trebui sa faca??? :))
    Am permis din 1996 , peste 1milion de km parcursi fara accidente,( pot proba asta pe cele 2 masini pe care le detin) Nu am trecut pe rosu , nu am discriminat pietonii indiferent de culoarea hainelor sau culoarea semaforului lor:)) Le-am acordat prioritate indiferent.
    Pentru cine doreste sa mi se alature activ in infiintarea asociatiei ,
    adresa mea de email : aleator2@yahoo.com
    In cazul in care exista deja o asociatie care are ca scop / obiectiv propus : sustinerea drepturilor persoanelor diag. cu afectiuni discromatopsie , va rog sa’mi dati si mie de veste. Vreau sa ajut.

Lasă un răspuns

