Ce întrebări să pui la testarea cu planşele Ishihara pentru şcoala de şofer (amator) dacă eşti discromat

Discromaţii care se prezintă la cabinetul medical pentru completarea dosarului în vederea obţinerii carnetului de şofer amator le recomand să o facă plini de încredere şi demnitate. Reglementările în vigoare, cel puţin atât cât ştiu eu, NU exclud discromaţii de la şoferie. Aşa că nu noi trebuie să ne temem de medici ci ei de noi (vezi întrebarea 4), dacă insistă să ne testeze eliminatoriu cu planşele Ishihara.

Vă recomand să studiaţi bine informaţiile disponibile pe acest blog, să fiţi familiari cu mecanismul de percepţie a culorilor, cu faptul că în alte ţări nu există impedimente pentru discromaţi, şi apoi să vă notaţi aceste întrebări înainte de a merge la cabinetul medical:

  1. Pe baza căror legi, ordine sau reglementări scrise în vigoare mă testaţi eliminatoriu cu planşele Ishihara? (nu prea există aşa ceva)
  2. Ce ţări din lume cunoaşteţi în care se dă inapt şofer discromaţilor?
  3. Optical test: Optical grey squares orange brownCe culoare au cele două discuri din această imagine? Dar pătratele în care sunt discurile? Ştiaţi că percepem culoarea şi în funcţie de fundalul pe care sunt aşezate obiectele/formele, acesta fiind unul din motivele pentru care cifrele din planşele Ishihara au în vecinătatea lor buline a căror culoare este aleasă cu grijă pentru ca discromaţii să fie depistaţi? (răspunsul aici)
  4. Având în vedere că ordinul M.S. nr. 350/2003 care modifică ordinul M.S. nr. 87/2003, nu mai include discromatopsiile pe lista afecţiunilor incompatibile cu calitatea de şofer amator, care credeţi că sunt şansele ca să câştig un eventual proces pe care vi l-aş intenta în cazul în care mă declaraţi inapt?

Apoi să reveniţi aici şi să povestiţi experienţa avută. Intenţionez să aplic eu insumi ce scris mai sus în curând.

Update: citeşte AICI experienţa de la testarea pentru permis.

Despre Vasile

It's not about me :-)
Acest articol a fost publicat în sfaturi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Ce întrebări să pui la testarea cu planşele Ishihara pentru şcoala de şofer (amator) dacă eşti discromat

  1. Teofil zice:

    Azi am aflat cu stupoare ca sunt discromat si ca sunt INAPT pt calitatea de sofer amator categoria B, iar ce-i care m-au examinat mi-au aratat doar 3 planse.

    am fost trimis la bucuresti la policlenica Witting pt investigatii?a mai mers cineva aici? eu personal sunt din oradea

  2. ionescu zice:

    salut,
    am citit articolul din jurnalul national. felicitari pentru ambitia ta de a schimba ceva in tara asta in care de fapt toti sunt discromati….nu disting decat culoarea banilor…restul nu conteaza. am vazut ca o firma din italia produce lentile de contact care corecteaza aceasta deficienta. apreciez daca mi-ai spune cum sa dau de ei…chiar vreau sa-mi procur lentilele alea…daca intr-adevar este posibil sa ma ajute la ceva. multumesc si pentru mail si mult succes in continuare

    Vezi postare despre Lentile. De cele din Italia nu stiu nimic.

    Vasile

  3. Pingback: A doua testare cu Planşele Ishihara pentru dosar permis conducere « Sunt discromat şi vreau şofer

  4. adrian zice:

    stima domnule Vasile va scriu si eu si eu dupa un an si 5 luni bine inteles aceasi problema ca toti de aici discromatopsie partiala.Am fost astazi la o policlinica din timisoara minerva se numeste si bineinteles am picat testul cu niste planse care nu le-am mai vazut pana acuma eu am permis de conducere din 1996 cat b c c+e.anul trecut am fost la pol cfr din timisoara si am trecut testul ishihara cu o mica problema din setul de 24 doar cifra 6 am citito eronat si am fost pus la anomaloscop bine inteles ca am vazut toate culorile si am fost declarat apt.sunt angajat sofer conduc o masina care se conduce cu cat b am incercat sa ii explic la o dna doctor care nu si nu.intradevar era si cam batrana i-am explicat ca am facut la cfr anul trecut si am primit ok nici fisa nu a vrut sa m-io mai dea ca zice ea sa ii duc de la cfr examenul de la anomaloscop si atunci imi pune apt.pai de ce nu au ei anomaloscopul ala sau cromatoscop cum ii zice.bine inteles o sa merg luni sa imi iau fisa ori bani inapoi daca nu vrea sa imi dea bani ii cer fisa cu cu parafa de inapt.bine inteles ca am vorbit in altaparte si o sa merg acolo la sigur asa merge la noi in romania.bai deci am intrebato unde scrie ca trebuie sa ma testeze cu plansele astea si a zis ca asa e legea practic nu aveai cu cine discuta.care vreti sa mergeti la minerva timisoara si va stiti cu probleme nu va duceti daca nu aveti pile sau cunostinte ca va respinge va mai scriu luni.spunetimi ce sa fac in cazul asta

  5. Domnule Adrian, imi pare rau de situatia dvs., stiu ca pentru profesionisti sunt reguli mai stricte. Sper sa gasiti undeva medici mai luminati.

  6. Anonim zice:

    Deci sigur este prevazut in lege ca discromatii au dreptul la permis de conducere A, B? Sunt discromat si m-am interest de la mai multi medici care au zis ca astea sunt regulile si nu pot da apt daca esti discromat.

Lasă un comentariu